Animatsioon “Mis juhtus merel?”
1. Animatsiooni liigi valik ja põhjendus
Meie grupp valis filmitegelasteks
ümarnukud - legonukud ja -klotsid. Üheks oluliseks põhjuseks oli, et kõigil
meil on kodus lastel erinevad legokomplektid erinevate tegelastega. Määravaks
sai asjaolu, et tegelaste päid sai vahetada ja siis muutus ka näoilme. Samuti
sai vahetada riideid ja muid detaile ning nukke oli võimalik asetada
erinevatesse asenditesse.
Jagasime oma kodulegode pilte ja
nende alusel koostasime filmi stsenaariumi. Süžeed koostades mõtlesime ka oma
rühma lastele ja kodus ootavatele isiklikele lastele.
TEHNILISED
Meie grupp kasutas animatsiooni
loomiseks Canoni fotoaparaati, statiivi, movie makerit, helide otsimiseks
erinevaid keskkondi, kõrvaklappe, heli salvestamiseks nutiseadet, helide
töötlemine audacity.
DEKORATSIOONID
Taevas - sinine sall ja aluseks
riiul, meri - sinine fliisriie laua peal, paberist kollane päike, nööpnõelad
päikese kinnituseks, suur laev, päästepaat, paat.
NÄITLEJAD
3 tüdrukut, 4 poissi, hai, erinevate
emotsioonidega näod, joogikruusid, müts, kõrvaklapid, raadiosaatjad (2tk),
päästevestid (2tk), lestad, kiiver, hapnikuballoon, prillid, detailide
kinnituseks näts.
3. Lühistsenaarium
ALGUS
Laev on merel. Rahvas pidutseb laeva
tekil.
TEGEVUS
Korraga kaotab üks noormeestest
tasakaalu ning kukub üle parda ääre vette. Hüüab appi.Teised märkavad, kutsuvad
raadiosaatjaga abi.
KULMINATSIOON
Korraga ilmub vette ka haikala, kes
õnneks vetelpääste paadi tulekul eemaldus. Vetelpääste paneb vahendid selga
ning hüppab vette. Vetelpääste tõmbab noormehe paati ning sõidab minema.
LÕPP
Järgmisel päeval sõidab see noormees
tüdrukuga merel, mõlemal päästevestid seljas. Ilmub kiri “Kui paadiga lähed
merele, siis päästevest tõmba kerele!”. Lõpusubtiitrid.
Meie rühm lähenes selle filmi
tegemisele loominguliselt. Me ei joonistanud ega kirjutanud kaadreid paberile.
Leppisime süžee, dekoratsioonide ja vahendite osas kokku ja edasi toimetasime
arutledes ja loovalt tegelastega mängides.
ALGUSE SUBTIITRID
Kaadrisse ilmub kiri: Mis juhtus
merel?
Heli: Algul kostub vaikselt inimeste
hääled ja vaikselt muusikat.
1.KAADER
Kaadris on meri, taevas ja päike.
Kaadri servast paistab laeva nina. Laev liigub vaikselt kaadrisse. Laeva ninas
on mütsi ja kõrvaklappidega mees. Laeva juhib mees, kes algul ei paista. Üleval
tekil tantsivad tüdrukud, kellest kahel on käes joogikruusid. Nende kõrval on
joogikruusiga mees. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja
tegelaste käsi, päid, kehasid.
Heli: inimeste hääled ja vaikne
muusika.
2.KAADER
Kaamera liigub (zooming) tegelastele
lähemale. Mees astub mõne sammu reelingule lähemale. Kõigepealt kukub joogitass
merre. Mees kummardub ja kukub ise ka vette. Teised tegelased pööravad pea ja
keha uppuja suunas. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja
tegelaste käsi, päid, kehasid.
Heli: kostub sups ja appi-appi hüüe.
3.KAADER
Kaamera liigub (zooming) laeva ninas
oleva mehe poole. Mees võtab peast kõrvaklapid ja haarab maast raadiosaatja
ning paneb selle kõrva juurde.Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist
riiet ja tegelaste käsi, päid, kehasid.
Heli: kostub raadiosaatja segane
vestlus ja kohe seejärel mehe appihüüd.
4.KAADER
Kaamera liigub (zooming) alla merele
ja uppujale lähemale. Läheneb Haikala, kes kaob lainetesse ja ilmub jälle
nähtavale. Vahepeal näitab hai hambaid. Hai ujub kaadrist välja. Keegi liigutab
iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste käsi, päid, kehasid.
Heli: muusika - ohtlik, hirmus
Kohe ilmub kaadrisse päästepaat
päästjaga.
Heli: paadimootori mürin.
5.KAADER
Kaamera liigub uppujale ja paadile
lähemale. Mees paadis võtab peast kiivri, paneb selga hapnikuballooni, pähe
kiivri, jalga lestad ja hüppab tagurpidi vette. ujub uppujani, toob uppuja
paati. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet.
Heli: action muusika.
Seejärel sõidab paat minema.
Heli: paadimootori põrin.
6.KAADER
Kaamera liigub merelainete suunas.
Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet.
Heli: merekohin, lainete loksumine
ja kajakate kisa.
7.KAADER
taustaks on meri (rahulik), taevas
ja veidi paistavad päikese kiired. Päike tõuseb. Läheneb paat kahe sõitjaga -
mees ja naine. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste
käsi, päid.
Heli: meloodia - rahulik ja voolav.
8.KAADER
Kaamera liigub paadile lähemale.
paadisolijad sõidavad. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja
tegelaste käsi, päid.
Heli: eelmise kaadri meloodia läheb
edasi filmi lõpuni.
9.KAADER
Sõitjad on kaadrist lahkunud. on
meri ja taevas ja päike. Ilmub kiri: kui paadiga lähed merele, siis päästevest
pane kerele.
LÕPUSUBTIITRID
Ilmub kiri: nukkudega mängisid ja
tegijate nimed. Muusika leidmise keskkondade lingid. Kool ja aasta.
● Laps oskab tehniliste vahenditega eksperimenteerida (digifotoaparaat, mikrofon, arvuti).
● Laps teab kuidas animatsiooni luuakse.
● Lapsel arenevad analüüsi- ja arutlemisoskused.
● Lapsel arenevad kannatlikkus ja keskendumisvõime.
● Laps oskab koos kaaslastega tegutseda ühise eesmärgi nimel.
● Lapsel areneb loovus ja eneseväljendusoskus.
● Lapsel areneb kuulamis ja vaatamisoskus.
6. Loodud animatsiooni kasutamise võimalused lasteaia õppeprotsessis
VALDKOND - Keel ja kõne
EESMÄRK - Laps jutustab oma
kogemustest filmis nähtud episoodide üle.
TEGEVUS - Filmi “Mis juhtus merel?”
vaatamine. Laste jutustamine: Mis filmis toimus? Miks see juhtus? Kuidas see
olukord lahenes?
VALDKOND - Meediakasvatus ja
mänguoskus.
EESMÄRK - Laps mõistab kuidas nukud
filmis liikuma pannakse. Laps mängib erinevaid rolle (fotograaf, näitleja,
arvutitehnik, helilooja).
TEGEVUS - Lapsed liigutavad legovahendeid ja
pildistavad digikaameraga. Pärast laevad pildid koos õpetajaga arvutisse,
otsivad juurde sobiva heli, muusika.
VALDKOND - Meisterdamine
EESMÄRK - Lapsel areneb loovus ja eneseväljendusoskus.
TEGEVUS - Lapsed meisterdavad dekoratsioonid, ehitavad laeva ja
valivad tegelased ning nendele sobivad aksessuaarid.
VALDKOND - Mina ja keskkond
EESMÄRK - Laps teab kuidas merel ohutult käituda.
TEGEVUS - Arutlemine-vestlemine: Mis juhtus? Miks nii juhtus?
Mis meeldis? Mis põnevust tekitas? Mis ei meeldinud?
Animatsiooni protsessi analüüs
RÜHMAKAASLASTE TEGEVUSE ANALÜÜS
Istusime oma grupiga maha, et arutada millest me animatsiooni tegema hakkame. Arutanud läbi võimalikud varjandid otsustasime ,et kuna meil kõigil on lastest legosid kodus siis võiks ju nendest proovida. Kõik andsid panuse vahendite otsimisele. Kes tegi kodus pildid et näidata millised legod on mina ise aga võtsin kaasa loengusse. Nii saigi paika pandud animatsiooni süzee. Kirjutasime paberile oma mõtted ja saime valmis loo millest teha. Filmi tegemisel oli igal ühel ülesanne: kes pildistas, kes liigutas riiet, kes nukke. Kuna lõpuks oli juba päris mitu nukku vaja liigutada siis oli hea seda mitmekesi teha.
Helide ja muu töötluse pidime me tegema ühe arvuti taga, sest kõik ei tahtnud omale mingit rolli.
Helisi otsisime lõpuks mitmekesi mina oma sülearvutist, Tuuli nutitelefonist ja Karin käis kõrvalises ruumis salvestamas.
Saime animatsiooni õigeks ajaks valmis.
TEKKINUD PROBLEEMIDE ANALÜÜS
Mingeid suuri probleeme ei tekkinud. Väikesed viperused olid, kus pildid olid vales järjekorras ja heli ei tahtnud õigesse kohta jääda. See, et Karin ainult pildistas vist oligi ainult seetõttu nii, et me olime ikka ise täiesti vaimustatud oma tegemistest ja ei pannud tähelegi, et me kõik oleksime võinud mingi muu rolli vahepeal võtta. Muidugi kõige rohkem aega kulus helide leidmisele.
Mingeid suuri probleeme ei tekkinud. Väikesed viperused olid, kus pildid olid vales järjekorras ja heli ei tahtnud õigesse kohta jääda. See, et Karin ainult pildistas vist oligi ainult seetõttu nii, et me olime ikka ise täiesti vaimustatud oma tegemistest ja ei pannud tähelegi, et me kõik oleksime võinud mingi muu rolli vahepeal võtta. Muidugi kõige rohkem aega kulus helide leidmisele.
Kindlasti tuleks pilte rohkem teha et kogu tegevuse natuke sujuvamaks saada, kukkumis stseeni puhul oleks pidanud ilmselt valima sarivõtte, sest praegu oli mees ja äkki oli ta kadunud.
Aga üldiselt tegime me selle ära, mis sest et õppejõud arvas et see pole kõige parem mõte.
Animatsioon siin
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar