kolmapäev, 3. detsember 2014

Animatsiooni loomine


Animatsioon “Mis juhtus merel?”

1.    Animatsiooni liigi valik ja põhjendus

Meie grupp valis filmitegelasteks ümarnukud - legonukud ja -klotsid. Üheks oluliseks põhjuseks oli, et kõigil meil on kodus lastel erinevad legokomplektid erinevate tegelastega. Määravaks sai asjaolu, et tegelaste päid sai vahetada ja siis muutus ka näoilme. Samuti sai vahetada riideid ja muid detaile ning nukke oli võimalik asetada erinevatesse asenditesse.
Jagasime oma kodulegode pilte ja nende alusel koostasime filmi stsenaariumi. Süžeed koostades mõtlesime ka oma rühma lastele ja kodus ootavatele isiklikele lastele.

 2.    Vahendid

TEHNILISED

Meie grupp kasutas animatsiooni loomiseks Canoni fotoaparaati, statiivi, movie makerit, helide otsimiseks erinevaid keskkondi, kõrvaklappe, heli salvestamiseks nutiseadet, helide töötlemine audacity.

DEKORATSIOONID

Taevas - sinine sall ja aluseks riiul, meri - sinine fliisriie laua peal, paberist kollane päike, nööpnõelad päikese kinnituseks, suur laev, päästepaat, paat.

NÄITLEJAD

3 tüdrukut, 4 poissi, hai, erinevate emotsioonidega näod, joogikruusid, müts, kõrvaklapid, raadiosaatjad (2tk), päästevestid (2tk), lestad, kiiver, hapnikuballoon, prillid, detailide kinnituseks näts.

3.    Lühistsenaarium

ALGUS

Laev on merel. Rahvas pidutseb laeva tekil.

TEGEVUS

Korraga kaotab üks noormeestest tasakaalu ning kukub üle parda ääre vette. Hüüab appi.Teised märkavad, kutsuvad raadiosaatjaga abi.

KULMINATSIOON

Korraga ilmub vette ka haikala, kes õnneks vetelpääste paadi tulekul eemaldus. Vetelpääste paneb vahendid selga ning hüppab vette. Vetelpääste tõmbab noormehe paati ning sõidab minema.

LÕPP

Järgmisel päeval sõidab see noormees tüdrukuga merel, mõlemal päästevestid seljas. Ilmub kiri “Kui paadiga lähed merele, siis päästevest tõmba kerele!”. Lõpusubtiitrid.

 
4.    Storyboard

Meie rühm lähenes selle filmi tegemisele loominguliselt. Me ei joonistanud ega kirjutanud kaadreid paberile. Leppisime süžee, dekoratsioonide ja vahendite osas kokku ja edasi toimetasime arutledes ja loovalt tegelastega mängides.

ALGUSE SUBTIITRID

Kaadrisse ilmub kiri: Mis juhtus merel?

Heli: Algul kostub vaikselt inimeste hääled ja vaikselt muusikat.

1.KAADER

Kaadris on meri, taevas ja päike. Kaadri servast paistab laeva nina. Laev liigub vaikselt kaadrisse. Laeva ninas on mütsi ja kõrvaklappidega mees. Laeva juhib mees, kes algul ei paista. Üleval tekil tantsivad tüdrukud, kellest kahel on käes joogikruusid. Nende kõrval on joogikruusiga mees. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste käsi, päid, kehasid.

Heli: inimeste hääled ja vaikne muusika.

2.KAADER

Kaamera liigub (zooming) tegelastele lähemale. Mees astub mõne sammu reelingule lähemale. Kõigepealt kukub joogitass merre. Mees kummardub ja kukub ise ka vette. Teised tegelased pööravad pea ja keha uppuja suunas. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste käsi, päid, kehasid.

Heli: kostub sups ja appi-appi hüüe.

3.KAADER

Kaamera liigub (zooming) laeva ninas oleva mehe poole. Mees võtab peast kõrvaklapid ja haarab maast raadiosaatja ning paneb selle kõrva juurde.Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste käsi, päid, kehasid.

Heli: kostub raadiosaatja segane vestlus ja kohe seejärel mehe appihüüd.

4.KAADER

Kaamera liigub (zooming) alla merele ja uppujale lähemale. Läheneb Haikala, kes kaob lainetesse ja ilmub jälle nähtavale. Vahepeal näitab hai hambaid. Hai ujub kaadrist välja. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste käsi, päid, kehasid.

Heli: muusika - ohtlik, hirmus

Kohe ilmub kaadrisse päästepaat päästjaga.

Heli: paadimootori mürin.

5.KAADER

Kaamera liigub uppujale ja paadile lähemale. Mees paadis võtab peast kiivri, paneb selga hapnikuballooni, pähe kiivri, jalga lestad ja hüppab tagurpidi vette. ujub uppujani, toob uppuja paati. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet.

Heli: action muusika.

Seejärel sõidab paat minema.

Heli: paadimootori põrin.

6.KAADER

Kaamera liigub merelainete suunas. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet.

Heli: merekohin, lainete loksumine ja kajakate kisa.

7.KAADER

taustaks on meri (rahulik), taevas ja veidi paistavad päikese kiired. Päike tõuseb. Läheneb paat kahe sõitjaga - mees ja naine. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste käsi, päid.

Heli: meloodia - rahulik ja voolav.

8.KAADER

Kaamera liigub paadile lähemale. paadisolijad sõidavad. Keegi liigutab iga pildi klõpsu järel sinist riiet ja tegelaste käsi, päid.

Heli: eelmise kaadri meloodia läheb edasi filmi lõpuni.

9.KAADER

Sõitjad on kaadrist lahkunud. on meri ja taevas ja päike. Ilmub kiri: kui paadiga lähed merele, siis päästevest pane kerele.

LÕPUSUBTIITRID

Ilmub kiri: nukkudega mängisid ja tegijate nimed. Muusika leidmise keskkondade lingid. Kool ja aasta.

 5.    Eesmärgid, mida animatsiooni loomine toetab

     Laps oskab tehniliste vahenditega eksperimenteerida (digifotoaparaat, mikrofon, arvuti).
     Laps teab kuidas animatsiooni luuakse.
     Lapsel arenevad analüüsi- ja arutlemisoskused.
     Lapsel arenevad kannatlikkus ja keskendumisvõime.
     Laps oskab koos kaaslastega tegutseda ühise eesmärgi nimel.
     Lapsel areneb loovus ja eneseväljendusoskus.
     Lapsel areneb kuulamis ja vaatamisoskus.

6.    Loodud animatsiooni kasutamise võimalused lasteaia õppeprotsessis

VALDKOND - Keel ja kõne

EESMÄRK - Laps jutustab oma kogemustest filmis nähtud episoodide üle.

TEGEVUS - Filmi “Mis juhtus merel?” vaatamine. Laste jutustamine: Mis filmis toimus? Miks see juhtus? Kuidas see olukord lahenes?

 
VALDKOND - Meediakasvatus ja mänguoskus.

EESMÄRK - Laps mõistab kuidas nukud filmis liikuma pannakse. Laps mängib erinevaid rolle (fotograaf, näitleja, arvutitehnik, helilooja).

TEGEVUS -  Lapsed liigutavad legovahendeid ja pildistavad digikaameraga. Pärast laevad pildid koos õpetajaga arvutisse, otsivad juurde sobiva heli, muusika.

 
VALDKOND - Meisterdamine

EESMÄRK - Lapsel areneb loovus ja eneseväljendusoskus.

TEGEVUS - Lapsed meisterdavad dekoratsioonid, ehitavad laeva ja valivad tegelased ning nendele sobivad aksessuaarid.

 
VALDKOND - Mina ja keskkond

EESMÄRK - Laps teab kuidas merel ohutult käituda.

TEGEVUS - Arutlemine-vestlemine: Mis juhtus? Miks nii juhtus? Mis meeldis? Mis põnevust tekitas? Mis ei meeldinud?

   Animatsiooni protsessi analüüs

RÜHMAKAASLASTE TEGEVUSE ANALÜÜS
Istusime oma grupiga maha, et arutada millest me animatsiooni tegema hakkame. Arutanud läbi võimalikud varjandid otsustasime ,et kuna meil kõigil on lastest legosid kodus siis võiks ju nendest proovida. Kõik andsid panuse vahendite otsimisele. Kes tegi kodus pildid et näidata millised legod on mina ise  aga võtsin kaasa loengusse. Nii saigi paika pandud animatsiooni süzee. Kirjutasime paberile oma mõtted ja saime valmis loo millest teha. Filmi tegemisel oli igal ühel ülesanne: kes pildistas, kes liigutas riiet, kes nukke. Kuna lõpuks oli juba päris mitu nukku vaja liigutada siis oli hea seda mitmekesi teha.
Helide ja muu töötluse pidime me  tegema ühe arvuti taga, sest kõik ei tahtnud omale mingit rolli.
Helisi otsisime lõpuks mitmekesi mina oma sülearvutist, Tuuli nutitelefonist ja Karin käis kõrvalises ruumis salvestamas.

Saime animatsiooni õigeks ajaks valmis.

TEKKINUD PROBLEEMIDE ANALÜÜS

Mingeid suuri probleeme ei tekkinud. Väikesed viperused olid, kus pildid olid vales järjekorras ja heli ei tahtnud õigesse kohta jääda. See, et Karin ainult pildistas vist oligi ainult seetõttu nii, et me olime ikka ise täiesti vaimustatud oma tegemistest ja ei pannud tähelegi, et me kõik oleksime võinud mingi muu rolli vahepeal võtta. Muidugi kõige rohkem aega kulus helide leidmisele. 

Soovitused, mõtted, ideed tulevikuks


Kindlasti tuleks pilte rohkem teha et kogu tegevuse natuke sujuvamaks saada, kukkumis stseeni puhul oleks pidanud ilmselt valima sarivõtte, sest praegu oli mees ja äkki oli ta kadunud.

Aga üldiselt tegime me selle ära, mis sest et õppejõud arvas et see pole kõige parem mõte.
 
Animatsioon siin
 
 

 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar